14 jan NS Lost & Found
Case // NS Lost & Found
De NS wilde haar – niet-zo-sexy – duurzame projecten communiceren naar de reizigers. Met het NS Lost & Found Project vertaalden we de interessante maar taaie boodschap naar een inspirerende activatie en gaven op een bijzondere manier handen en voeten aan een stapel duurzaam beleid. Lost & Found Project was een pop-up store op Amsterdam Centraal waar unieke up-cycled producten werden verkocht, gemaakt van gevonden voorwerpen en ontworpen door studenten van Styling Academie Artemis. Dè perfecte zeer toegankelijke plek om het duurzame verhaal te vertellen en te laten zien aan een groot publiek. Bekijk de casefilm hieronder…
Het project leidde to enorme media aandacht, met onder meer een item in het NOS 8 uur journaal, artikelen in alle nationale kranten en veel aandacht online en op social media. De totale mediawaarde: 2,5 miljoen euro. Dit project won de Dutch PR Award voor de beste corporate case.
Lost & Found paraplu’s
Het project genereerde veel spin-off activaties. Zo werden op regenachtige dagen verloren paraplu’s weggegeven aan de reizigers.
Moving Recycle Studio
Een oude trein werd opnieuw ingericht tot ‘Moving Recycle Studio’ en opengesteld voor reizigers die van stad naar stad door heel Nederland konden reizen. Onderweg creëerden kunstenaars nieuwe objecten uit gevonden voorwerpen. De trein bevatte ook een recycle museum, een fietsenwinkel en een gratis bibliotheek.